Ford – samochody

Ford Focus III kombi (od 2011r.)

Amerykański Koncern Motoryzacyjny Firma została założona w USA w Stanie Michigan 16 czerwca 1903 roku

Marki samochodów mależace do Ford Motor Company

W USA luksusowe modele Forda sprzedawane są pod nazwą Lincoln Ford zakupił kiedyś skromne udziały w markach Mazdy i Astona Martin. W 2011 roku Ford zaprzestał produkcji samochodów spod nazwy Mercury które funkcjonowało od 1938 roku. W 1989 Ford stał się posiadaczem marki Jaguar a w 2000 roku Land Rovera obydwie zostały sprzedane w 2008 roku. Własnością Forda było także Volvo które zostało sprzedane w 2010 roku. Obecnie jest to ogromny koncern branży motoryzacyjnej produkujący maszyny rolincze,autobusy samochody cieżarowe i wspomniane osobowe.

Historia Forda

Przedsiębiorstwo Ford powstało w Stanach Zjednoczonych w 1903 roku założył je Henry Ford.Rok po powstaniu przedsiębiorstwa otwarto pierwszą zagraniczną fabrykę która znajdowała się w Kanadzie. W latach 30 tych został stworzony podział na samochody osobowe i ciężarowe gdyż do tej pory wersje pick-up opierały się na podwoziach aut osobowych. Po zniesieniu zakazu produkcji cywilnych samochodów osobowych już pod koniec 1945 raku wznowiono produkcję zmodyfikowanych modeli przedwojennych. Pod koniec lat 50 tych zdecydowano żeby wprowadzić na rynek amerykański popularnego w europie Forda Escorta którego debiut odbył się w 1980 roku jednak nie spodobało się klientom decyzja o stworzeniu nowego nadwozia opartego na podzespołach wersji europejskiej.

Ford w Europie

Ford posiadał również zakład produkcyjny we Francji, zwany Ford S.A.F., gdzie powstawały modele Comete, Vedette i Versailles. Fabryka została sprzedana w połowie lat pięćdziesiątych przedsiębiorstwu Simca, które kontynuowała produkcję modelu Versailles, pod nazwą Simca Vedette. W latach sześćdziesiątych nastąpiło zacieśnienie współpracy pomiędzy obydwiema filiami, niemiecką i angielską. Zaczęto produkować te same modele, czasem różniące się stosowanymi silnikami, jak Ford Capri. Z czasem zakłady brytyjskie zaczęły tracić na znaczeniu, tak, że dzisiaj europejskie biura konstrukcyjne znajdują się w Niemczech. W latach osiemdziesiątych postawiono na nadwozia typu hatchback. W takich wersjach nadwoziowych debiutowały Ford Escort, Sierra i Scorpio. Kłopoty jakościowe, jakie miał głównie model Sierra i niską popularność Escorta IV gen. przełamał na dobre dopiero model Focus, chwalony za stylistykę i wysoką jakość wykonania.

Ford Focus III kombi (od 2011r.)